[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مهدی رجب زاده : نباید با یک گل شیرازه‌مان از هم بپاشد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
فجر شاید فاصله چندانی با منطقه صعود نداشته باشد، اما مدل نتیجه گیری ‌این تیم در طول فصل نشان می‌دهد که خبری از ثبات در ‌این تیم نیست و همان قدر که نمی‌توان نسبت به صعود ناامید بود، نباید آن قدرها هم به رخ دادن چنین اتفاق خوبی امیدوار باشیم!
کسب تنها دو پیروزی در 11 بازی اخیر لیگ یک، قطعاً کارنامه پرانتقادی برای رجب‌زاده محسوب می‌شود. کسی که شروع بسیار خوبی با تیم دوران بازی خود داشت اما رفته رفته روزهای سخت را هم دید. با‌ این حال، رجب‌زاده اتفاقاً خوش شانس است که با وجود از دست دادن 21 امتیاز از 33 امتیاز اخیر، همچنان در کورس صعود باقی مانده. در حقیقت بی‌ثباتی هماهنگ بین سایر تیم‌های مدعی(به‌جز شمس آذر صدرنشین) باعث شده تا فاصله امتیازات بین تیم‌های دوم تا نهم تنها 7 امتیاز باشد و همگی ‌این تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر، شانس داشته باشند.
امروز هم شاگردان رجب‌زاده باید با جدی‌ترین رقیب فعلی خود مسابقه دهند؛ یک مسابقه 6 امتیازی واقعی در حافظیه که برنده آن می‌تواند یک گام بسیار بلند برای تصاحب رتبه دومی‌ بردارد. اگر برنده بازی امروز سایپا باشد، اختلاف دو تیم به 7 امتیاز افزایش پیدا می‌کند و کار برای فجر سخت خواهد شد.
اما اگر فجر بتواند ‌این بازی مهم را از شاگردان فکری ببرد، شرایط خیلی جذاب و امیدوار کننده خواهد شد.
بازی امروز نبردی بین تفکرات بازیکنان سابق فجرشهیدسپاسی است. محمود فکری در اواسط دهه 70 و در آغاز حضور فجر در سطح اول فوتبال کشور، یکی از بازیکنان خط میانی ‌این تیم بود و رجب‌زاده هم که در بهترین سال‌های فجر، یکی از ارکان ثابت ‌این تیم به شمار می‌رفت.
سایپا علی‌رغم شروع نه‌چندان جالب در ‌این فصل، در مقطعی توانست با کسب چهار پیروزی متوالی خود را حسابی بالا بکشد و با ‌این که در 5 بازی اخیر خود تنها یک پیروزی کسب کرده، اما همچنان توانسته رتبه دوم را برای خود حفظ کند. پیروزی سه بر یک هفته گذشته مقابل پارس جنوبی جم، باعث شد تا‌ این تیم تهرانی در منطقه صعود قرار بگیرد.
مهدی حسینی نسب دستیار محمود فکری درباره ‌این که چه اتفاقی رخ داده که سایپا ‌این فصل بر خلاف فصل گذشته تبدیل به مدعی صعود شده، گفت: دلیل اول خواست باشگاه و حمایت مدیر عامل از برنامه‌های کادر فنی تیم است. درایت محمود فکری منجر به جمع شدن یک گروه خوب کنار هم شده و در نهایت باید اشاره‌ای داشته باشم به تلاش بازیکنان، چه آن‌هایی که بازی می‌کنند و چه آن‌هایی که روی نیمکت می‌نشینند. همه سخت به دنبال یک هدف هستیم و انصافاً برای رسیدن به ‌این مهم زحمت می‌کشیم. سایپا‌ این فصل مستحق صعود است اما تا صعود فاصله زیادی باقی مانده و در مسیر باقی ‌مانده باید تلاش خود را بیشتر کنیم، چون چند حریف خوب و باکیفیت داریم.
فجرشهیدسپاسی هفته گذشته تن به شکست تلخی در یزد داد. تیم نوپای چادرملو با کسب ششمین پیروزی پیاپی، با فجر در امتیاز 30 برابر شد؛ اتفاقی غیرمنتظره در لیگ یک که اگر ادامه‌دار باشد، ممکن است‌ این تیم تازه کار و ناآشنا خیلی زود سر از لیگ برتر درآورد!
اما رجب‌زاده اعتقاد دارد که شکست تیمش برابر چادرملو، بیشتر ناشی از اتفاقات بوده. سرمربی فجر گفت: می‌دانستیم‌ این تیم بازیکنان خطرناک و سرعتی در خط جلو دارد و مخصوصاً روی ارسال از کناره‌ها خطرناک است. روی ‌این مسئله به بازیکنانمان هشدار هم داده بودیم اما دقیقاً از همان نقاط دو گل دریافت کردیم. در نیمه اول خوب توانستیم بازی را ببندیم اما در شروع نیمه دوم  گل خوردیم و بدتر‌ این که شیرازه تیم‌مان هم با همین گل به هم ریخت.‌ این ضعف تیم ماست و نباید با یک گل ‌این طور به هم بریزیم. بچه‌ها عجول و کم حوصله شدند، حریف هم پس از گلی که زد عقب کشید و سعی کرد ضدحمله بزند.
رجب‌زاده افزود: با‌ این که بازیکنان ما در فرم ‌ایدئال و همیشگی‌شان نبودند، اما عملکرد کلی ما بد نبود. در نهایت یک گل هم زدیم اما کافی نبود و به رغم تلاش بچه‌ها، بازی را واگذار کردیم، امیدوار هستیم به آینده. هنوز فاصله‌ها نزدیک است و فکر می‌کنم تیم ما بتواند ‌این شکست را جبران کند.
وی همچنین مانند هفته‌های گذشته نسبت به برخی رفتارهای غیرفوتبالی، وقت کشی‌های زیاد از سوی برخی تیم‌ها و به طور کلی تفکر حاکم بر برخی تیم‌های لیگ یکی که پیروزی را به هر قیمتی می‌خواهند، واکنش نشان داد. 
دیدار امروز فجرشهیدسپاسی برابر سایپا ساعت 14 در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی