[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کیک دارچینی، روزنامه شیراز نوین

کیک دارچینی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با مواد متنوعی پخته می‌‌شود. این کیک خوشمزه را می‌‌توانیم به سلیقه خود با سیب نیز درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دارچینی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 مواد لازم
آرد قنادی: ۲٫۵ پیمانه
تخم‌مرغ: ۴ عدد
پودر دارچین: ۲ قاشق چایخوری
وانیل: ۲ قاشق چایخوری
شیر: ۲۰۰ میلی‌لیتر
بکینگ‌پودر:    ۲ قاشق چایخوری
روغن: 10۰ میلی‌لیتر
شکر: ۱ و یک چهارم پیمانه
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
کشمش  و  گردو: به مقدار دلخواه

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کیک دارچینی ابتدا آرد را به همراه دارچین، نمک و بکینگ پودر مخلوط می‌‌‌کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سه مرتبه الک می‌‌‌کنیم و کنار می‌گذاریم و در ادامه تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب و جادار می‌‌‌ریزیم.
 مرحله دوم
حالا مواد را به مدت ۴ دقیقه با دور تند همزن، هم می‌‌زنیم تا کرمی‌‌ رنگ و کش‌دار شوند. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر اضافه می‌‌کنیم و در حدی هم می‌‌زنیم که فقط مواد با هم یکدست شوند.
 مرحله سوم
در این مرحله مخلوط آرد را کم کم اضافه می‌‌‌کنیم و با لیسک به صورت دورانی از یک سمت مواد را مخلوط می‌‌کنیم. توجه داشته باشید که مواد را در حدی که فقط یکدست شوند مخلوط می‌‌کنیم.
نکته: اگر مواد را بیش از حد مخلوط کنیم، ممکن است کیک به خوبی پف نکند.
 مرحله چهارم
حالا  فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌‌‌کنیم تا گرم شود و در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می‌‌کنیم و کف آن را با کاغذ روغنی پوشش می‌‌دهیم یا اینکه با روغن چرب کرده و آردپاشی می‌‌کنیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله نصف مایه کیک را داخل قالب می‌‌ریزیم و چند بار قالب را محکم به سطح کار می‌‌کوبیم و در ادامه کشمش و گردو را با یک قاشق غذاخوری آرد ترکیب می‌‌کنیم تا کاملا آردی شوند.
 مرحله ششم
حالا کشمش و گردوی آردی را روی مایه کیک می‌ریزیم، سپس باقیمانده مایه کیک را درون قالب ریخته و درون فر قرار می‌‌دهیم و پس از گذشت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه کیک آماده است و می‌‌توانیم آنرا از فر خارج کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی