[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پیش‌بازی استقلال - پرسپولیس انتقام آبی با طعم قهرمانی یا دوگانه برای سرخ‌ها؟، روزنامه شیراز نوین

سومین تقابل ریکاردو ساپینتو با یحیی گل‌محمدی به نفع کدام‌یک از این دو مربی به پایان خواهد رسید؟ به گزارش شیرازنوین، جذاب‌ترین بازی ممکن در فینال جام حذفی، امشب در ورزشگاه آزادی بین دو تیمی برگزار خواهد شد که هرکدام برای پیروزی مقابل رقیب سنتی‌اش، انگیزه ویژه‌ای دارند. استقلال که بازنده آخرین دربی بوده و در لیگ برتر از پرسپولیس کم آورد، امیدوار است به مانند چند فصل اخیر، باز هم بتواند از سد رقیب سنتی در جام حذفی بگذرد و انتقام شکست در لیگ برتر را از یحیی گل‌محمدی و شاگردانش بگیرد. اتفاقی که اگر رخ دهد، شاهد یک دربی دیگر در سوپرجام خواهیم بود. آن طرف میدان، پرسپولیس هم با هدف دبل کردن در کسب جام، مقابل استقلال قرار خواهد گرفت و یحیی گل‌محمدی به دنبال این است که با پیروزی مقابل استقلال، هم قهرمان جام حذفی شود هم سند قهرمانی سوپرجام را به نام تیمش بزند. غایبان: استقلال که رضا میرزایی را تا چند ماه آینده در اختیار ندارد و احتمالاً کوین یامگا هم نتواند جلوی پرسپولیس به میدان برود. عارف غلامی هم به احتمال بسیار زیاد بازی فردا را از دست خواهد داد. در اردوی پرسپولیس هم لئاندرو پریرا به دلیل مصدومیت، امکان همراهی تیمش را ندارد. نتایج تیم‌ها در مراحل قبلی: استقلال با پیروزی مقابل تراکتور، ملوان، پارس جنوبی و نساجی به این مرحله رسید و پرسپولیس هم از سد ون پارس اصفهان، سپاهان، گل گهر و هوادار گذشت.
استقلال بعد از تغییر و تحولات در کادرفنی، فصل پرماجرایی را گذراند و به نظر می‌رسد که عدم ثبات در کادرفنی یکی از دلایل ناکامی آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم بود و سد راه تکرار قهرمانی استقلالی‌ها شد؛ هرچند که شاگردان ریکاردو سا پینتو عملکرد قابل‌قبولی در فصل اخیر داشتند، اما نتوانستند در رقابت با تیم‌های پرسپولیس و سپاهان تا روز پایانی در کورس قهرمانی بمانند و در نهایت به حضور در رتبه سوم جدول رضایت دادند تا نتوانند برای دومین فصل پیاپی در قامت قهرمان کارشان را به پایان ببرند.
آبی‌ها با وجود ناکامی در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در سوپرجام قهرمان شدند و حالا در یک‌قدمی کسب عنوان قهرمانی جام حذفی هستند تا در فاصله کمتر از یک ‌سال، استقلال در مسیر کسب 3 جام متفاوت قرار گرفته باشد. شاگردان ریکاردو سا پینتو، انگیزه زیادی دارند تا بعد از ناکامی در دبل‌قهرمانی در لیگ برتر، بتوانند عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کنند تا فصل 02-1401 را با کسب جام به پایان ببرند. در طرف مقابل، یحیی گل‌محمدی با حضور روی نیمکت پرسپولیس در مسابقه فینال جام حذفی مقابل استقلال برای سومین ‌بار مربیگری در دربی جام‌حذفی را تجربه خواهد کرد و از این نظر رکورددار خواهد شد. در کنار گل‌محمدی، بازیکنانی هستند که می‌توانند از نظر تعداد بازی در دربی جام‌حذفی رکورد دار شوند.
دربی پیش‌رو، یازدهمین تجربه گل‌محمدی در دربی خواهد بود تا از نظر سابقه پنجمین مربی باسابقه این رقابت محسوب شود. از این ۱۱ بازی، ۳ دربی در جام‌حذفی بوده و گل‌محمدی رکورد دار بیشترین مربیگری در دربی جام حذفی خواهد بود. این مربی تا پیش از این در این رکورد با علی پروین و فرهاد مجیدی شریک بود. پروین هدایت پرسپولیس را در ۲ دربی نخست جام‌حذفی در دهه ۶۰ و ۷۰ برعهده داشت. مجیدی هم سرمربی استقلال در ۲ دربی حذفی در اواخر دهه ۹۰ بود که در هر ۲ دربی مقابل گل‌محمدی قرار گرفت. حالا گل‌محمدی می‌تواند به تنهایی صاحب این رکورد شود و امیدوار است که برای نخستین بار از این نبرد، پیروز خارج شود. تا قبل از دربی‌های فصول اخیر در جام‌حذفی تنها ۳ بازیکن سابقه بازی در ۲ دربی جام‌حذفی را داشتند. جواد زرینچه، رضا حسن‌زاده و فرهاد مجیدی این بازیکنان بودند. مجیدی با ۲ حضور در دربی حذفی به‌عنوان بازیکن و ۲ بار مربیگری در این رقابت در مجموع ۴ بار در دربی حذفی حاضر بوده و به‌عنوان مربی و بازیکن بیشترین سابقه را دارد. ۲ دربی حذفی در اواخر دهه نود باعث شد تا تعداد بازیکنان با ۲ دربی حذفی بیشتر شود و در حال حاضر ۲۱ بازیکن این آمار را دارند که از این جمع ۱۰ بازیکن در ترکیب فعلی دو تیم حاضر هستند و می‌توانند آمار خود را بهتر کنند. امید عالیشاه، ارسلان مطهری، حسین حسینی، سیامک نعمتی، ‌عارف غلامی، آرش رضاوند، مهدی ترابی،‌ مهدی عبدی، مهدی قایدی و وحید امیری هرکدام در صورت بازی در این مسابقه با حضور در ۳ دربی حذفی رکورددار خواهند شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی