[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نگران بی‌توجهی به آبخیزداری هستیم، روزنامه شیراز نوین


به گزارش شیرازنوین به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر ایمانیه به منظور شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان اوز، ظهر دیروز به این شهر سفر کرد. استاندار فارس از آمادگی فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان و مسئولان استانی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای همکاری با خیران در حوزه آبخیزداری خبر داد و افزود: تمام شهرستان‌های جنوب استان آمادگی دارند تا با خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری همکاری کنند؛ با احداث آبخیزداری می‌توانیم نسبت به ایجاد گلخانه در زمین‌های پایین دست آن اقدام کنیم و زمینه‌ افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال را مهیا کنیم.
او گفت: یکی از بهترین روش‌های نگهداشت آب، احداث آبخیزداری است. عدم برنامه‌ریزی و تدبیر در این حوزه، کشور را با مسائلی همچون خشک‌سالی یا سیل مواجه می‌کند.
دکتر محمدهادی ایمانیه، در جریان سفر به شهرستان گراش در جمع خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری جنوب فارس، به اهمیت آب اشاره کرد و گفت: آب مایع بسیار مهمی است که وجود آن برای حفظ فعالیت‌های حیاتی بشر مؤثر است؛ یکی از بهترین روش‌های نگهداشت آب، احداث آبخیزداری است. عدم برنامه‌ریزی و تدبیر در این حوزه، کشور را با مسائلی همچون خشک‌سالی یا سیل مواجه می‌کند.
 استاندار فارس اذعان داشت: هزینه احداث سدها بسیار بالاست؛ در صورتی که آبخیزداری با اعتباری بسیار کمتر از احداث سد، اجرا می‌شود.
 وی از آمادگی فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان و مسئولین استانی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای همکاری با خیرین در حوزه آبخیزداری خبر داد و افزود: تمام شهرستان‌های جنوب استان آمادگی دارند تا با خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری همکاری کنند؛ با احداث آبخیزداری می‌توانیم نسبت به ایجاد گلخانه در زمین‌های پایین دست آن اقدام کنیم و زمینه‌ی افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را مهیا کنیم.
 دکتر ایمانیه تصریح کرد: اگر به داد آب استان برسیم، سایر مشکلات مرتبط نیز حل می‌شود. وظیفه قانونی اخلاقی و شرعی ماست در این زمینه کمک کنیم؛ همواره و به صورت کامل در کنار شما هستیم.
وی بر نگاه ویژه ریاست جمهوری بر اجرای این طرح کشوری اشاره کرد و گفت: در سال جاری با نگاه ویژه دولت سیزدهم و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اعتبار قابل توجهی در این زمینه پیش بینی شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی