[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نوسازی خطوط ترافیکی با استانداردهای جهانی، روزنامه شیراز نوین

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز نقش خطوط ترافیکی در ایمنی معابر را پراهمیت ارزیابی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز، علی‌حسین عباسی با تأکید بر این موضوع که صیانت از بیت‌المال در روند اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: خطوط ترافیکی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از تصادفات و ایمنی معابر دارند و سازمان عمران شهرداری در این زمینه از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد.
او با اشاره به جزئیاتی از این طرح گفت: تا چندی پیش برای اجرای خطوط ترافیکی فقط یک نمونه رنگ سرد آکرولیکی مورد استفاده قرار می‌گرفت که از ماندگاری مطلوبی برخوردار نبود وپس از گذشت یک ماه از بین می‌رفت. به همین دلیل پروژه‌های تحقیقاتی در دستور کار سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز قرار گرفت و کارشناسان این مرکز به جمع‌بندی برای استفاده از سه نوع رنگ با استفاده از دستگاه‌های مختلف برای ایجاد خطوط ترافیکی رسیدند. وی در این رابطه افزود: نمونه اول دستگاه سرد آکرولیک است که در 4ماهه اول امسال در حدود 190هزار متر طول خطوط ترافیکی با بهره‌گیری از آن اجرا شده است. نوع دوم دستگاه دوجزئی آکرولیک سرد است که دارای ضخامت 2800 میکرون بوده و دارای ماندگاری 4ساله است و 50هزار متر طول از معابر اصلی کلان‌شهر شیراز با بهره‌گیری از این شیوه خط‌کشی شده است. 
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز با اشاره به مدیریت هزینه‌ای که در این حوزه‌ها اعمال می‌شود، گفت: از آنجایی که هزینه رنگ دوجزئی بالاست، در سال جاری سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز نسبت به خرید یک دستگاه اسپری برای خط‌کشی معابر اقدام کرد که با استفاده از آن مصرف رنگ تا یک‌چهارم کاهش یافت و این در حالی است که از ماندگاری 2 تا 3 سال برخوردار است. با استفاده از این شیوه بیش از 200هزار متر طول از معابر کلان‌شهر شیراز خط‌کشی شده است.
او در همین رابطه گفت: رنگ دوجزئی کلیه استانداردهای ایمنی را دارد و به عنوان رنگ سبز شناخته می‌شود. همچنین این رنگ پس از اجرای تاپ کوت (پوشش نانو) اجرا شده که جذب آلودگی را به حداقل رسانده با اولین باران دوباره سفید و شفاف می‌شود.
عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناوگان ماشین‌آلات سازمان عمران مجهز به دو دستگاه خط‌کشی محوری دوجزئی و یک دستگاه خط‌کشی محوری تک‌جزئی هافمن است که یکی از دستگاه‌های خط‌کشی دوجزئی مجهز به سیستم پاششی و دیگری دارای سیستم اسکرید می‌باشد. این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که رنگ مورداستفاده در خط‌کشی محوری با این دستگاه‌ها از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین ماده اولیه در تولید رنگ‌های دوجزئی رزین آن است که همواره از بهترین برندها انتخاب شده و تا 9 سال ماندگاری دارد.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: خطوط ترافیکی محورهایی از کلان‌شهر شیراز که در سال‌های اخیر انجام شده، از باکیفیت‌ترین نمونه‌های کشوری بوده و مطابق با استاندارد‌های 
جهانی است.
بر اساس این گزارش، گفتنی است تابه‌حال بیش از 350هزار متر طول خطوط ترافیکی در محورهای زیرگذر شهیدان غلامی، کمربندی حدفاصل پل میلاد به سمت حسینی الهاشمی، خیابان قدمگاه، محراب، بولوار مأذون قشقایی، خیابان ساحلی، بولوار چهل‌مقام و سایر معابر مهم شیراز از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون انجام شده و تلاش برای تقویت خطوط در سایر محورهای اصلی به صورت شبانه‌روزی تداوم دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی