[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

اولین مسابقه بزرگ نقاشی توانمندی نابینایان و کم‌بینایان، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم‌بینایان استان فارس، محمدرضا جعفری، رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی نابینایان باید باور شود و از هر ابزاری برای نشان دادن توانمندی‌های آنها و خود باوری این عزیزان استفاده می‌کنیم.
وی افزود: نابینایان اگرچه با چشم سر از دیدن ظاهر بسیاری از آفریده‌های قشنگ خدا محروم هستند، اما با بصیرت دل زیبایی‌های دنیا را درک و توانایی خود را تقویت کرده‌اند؛ آنان برای ادامه زندگی از جامعه انتظار دارند که ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان را در زمینه‌های مختلف در عمل باور داشته باشد.
رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم‌بینایان  استان فارس تأکید کرد: هرچند معلولیت یک نقص است، اما این طبیعت انسان است که راهی برای رهایی از این محدودیت بیابد و آن چیزی که در این مسیر سخت بیش از هر چیز به آن نیاز دارد به طور حتم نگاه‌های ترحم‌آمیزی نیست که زمینه وابستگی و ضعف را برای افراد نابینا فراهم می‌کند، بلکه این افراد به باور تونایی‌ها و همراهی خانواده و جامعه نیاز دارند تا بتوانند سهم خود را از این دنیا بگیرند.
جعفری افزود: بر آن شدیم تا هم‌زمان با هفته بهزیستی و معرفی توانمندی و بعضاً مشکلات افراد نابینا و کم‌بینا با هدف‌گذاری لازم فراخوان اولین دوره مسابقه نقاشی برای عموم مردم را اعلام نماییم که از گروه سنی ۳ تا ۱۸ سال را با توجه آشنایی و فرهنگ‌سازی فرزندان ایران زمین را هدف‌گذاری کردیم.
وی خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان بایست یک اثر را به دبیرخانه این مسابقه ارسال نمایند؛ آثار بعد از داوری  به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس اعلام خواهد شد.
متقاضیان می توانند آثار خود تا تاریخ ۳۱ تیرماه به شماره  ۰۹۳۳۹۱۱۰۶۲۸ در پیام‌رسان ایتا  ارسال نمایند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی