[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

انرژی در بورس صرفه‌جویی ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس از توجه به مباحث ۱۹ و ۲۱ مقررات ملی ساختمان خبر داد و گفت: این مباحث به ترتیب ضوابط مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان و همچنین پدافند غیرعامل را شامل می‌شود.
محمودرضا طالبان در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان در شیراز گفت: مباحث ۱۹ و ۲۱ مقررات ملی ساختمان که به ترتیب ضوابط مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان و همچنین پدافند غیرعامل را شامل می‌شود، به شکل ویژه در استان دنبال می‌کنیم.
وی افزود: امروز در بحث نهضت ملی مسکن سهم استان فارس از این طرح ۱۵۰هزار واحد است که در همین راستا یک تیم را مستقل از سایر مباحث از جمله حوزه تأمین زمین، پروانه‌های ساختمانی و آماده‌سازی‌ها را به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اختصاص داده‌ایم که روی این موضوع کار می‌کنند.
طالبان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن با طرح مسکن مهر تفاوت‌هایی دارد، گفت: ما ساخت و سازها را در طرح نهضت ملی مسکن به سمت یک‌طبقه و ۲طبقه سوق داده‌ایم و فقط در چند شهر به شکل چهار و پنج طبقه در حال اجراست، لذا رعایت مبحث ۱۹ شاید قدری در این پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن راحت‌تر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: امروز که دولت سیزدهم برای ساخت چهارمیلیون مسکن در کشور پیشگام شده است، باید رعایت این مبحث مهم جدی گرفته شود و امیدواریم این مبحث که در استان دنبال می‌شود، در سطح ملی نیز مورد توجه قرار گیرد.
طالبان با اشاره به افتتاح برج علم و فناوری مستقر در پارک علم و فناوری فارس در سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان اظهار کرد: در پارک علم و فناوری استان یک مرکز رشد و فناوری ایجاد کرده‌ایم که هر هفته یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در فارس در این مرکز مستقر خواهند شد.
وی گفت: همچنین یک سامانه به نام سامانه شهر راه ایجاد شده است که در این سامانه تا امروز که یک ماه از ایجاد آن می‌گذرد، ۵۰ نیاز دستگاه‌های زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی احصا شده است و هر هفته یکی از این دستگاه‌ها در این سامانه مستقر می‌شوند و نیازمندی‌های خودشان را مطرح می‌کنند و این نیازمندی‌ها در قالب قرارداد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین خواهد شد.
طالبان ادامه داد: این آمادگی را داریم که نظام مهندسی ساختمان فارس نیز ذیل اداره کل راه و شهرسازی فارس در این مرکز حضور یابد تا به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان کمک شود.
وی گفت: همچنین این آمادگی را داریم که مباحث آموزشی را با دعوت از استادان مطرح کشور به شکل فیلم تهیه کرده و با قرار دادن روی سامانه شهر راه در اختیار مهندسان استان قرار دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی