[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

چه شـــروع جذابــــی!، روزنامه شیراز نوین

بعد از گذشت 8 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بعضی از سرمربیان با تیم‌های‌شان نتایج بسیار خوبی را به ثبت رسانده‌اند و شروع خوبی در این فصل داشته‌اند.
به گزارش فوتبال 360، وقتی صحبت از یک پروسه و 30 هفته رقابت طاقت‌فرسا به میان می‌آید، نمی‌توان پس از 8 هفته نسخه‌ای قطعی صادر کرد، اما نباید از نشانه‌ها غافل شد و نسبت به آنها بی‌توجه بود. پس از گذشت 8 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار است راجع ‌به تیم‌ها و سرمربیانی صحبت کنیم که تا به اینجا انتظارات را برآورده کرده‌اند و یا حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و همگی ما را سورپرایز کرده‌اند.
*جواد نکونام 
مشکلات عدیده و بعضاً بی‌سابقه‌ای که از پیش‌فصل برای استقلال به‌ وجود آمد این فرضیه را به‌ وجود آورد که جواد نکونام نتواند عملکرد موفقیت‌آمیزی در جمع آبی‌پوشان داشته باشد، اما حالا پس از انجام 7 بازی، تیم تحت هدایت او توانسته بالاتر از دیگر رقبا با 18 امتیاز صدرنشین باشد. هفته ‌به ‌هفته اوضاع قهرمان لیگ بیست‌ویکم بهتر می‌شود و آنها پس از باخت به سپاهان در اصفهان، به هیچ تیمی در تهران و خارج از تهران رحم نکرده‌اند و با شکل تیمی منسجم، رو به جلو حرکت می‌کنند. حالا جواد باید خود را برای نیمه‌ دوم بازی‌های نیم‌فصل اول مهیا کند؛ دیدارهایی که به نظر می‌رسد دشوارتر باشد و استقلال را بیشتر به چالش بکشاند. آیا پس از گذشت 15 هفته می‌توان بازهم نکونام و استقلالش را در جمع خوب‌های لیگ گنجاند؟
*محمد ربیعی 
در چهار بازی اول فقط یک دیدار را با برد پشت سر گذاشتند و در چهار مسابقه بعدی تنها در یک بازی در کسب 3 امتیاز ناکام ماندند. آنها پیش از ملوان تنها تیمی نام گرفتند که موفق شدند پرسپولیس را متوقف کنند و تا به حال باختی خارج از خانه متحمل نشده‌اند؛ این چکیده‌ای از عملکرد تیم جدید محمد ربیعی در لیگ بیست‌وسوم بوده است. کسی که پس از حدود 4 سال رفسنجان را ترک کرد و سر از اصفهان درآورد؛ تیم او حالا با 8 بازی رتبه سوم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده و 14 امتیاز جمع‌آوری کرده است. این تعداد امتیاز مساوی با بیشترین امتیازی است که ربیعی در یکی از فصولش با مس رفسنجان تا پایان هفته هشتم به‌ دست آورد. 
*یحیی گل‌محمدی 
نبودن او در این جمع می‌توانست عجیب باشد؛ یحیی گل‌محمدی به حضور در بین بهترین‌ها عادت کرده است. پرسپولیس او در این فصل هم با وجود درگیری آسیایی، عملکرد قابل قبولی داشته و پس از انجام 7 بازی، 5 برد و 2 تساوی به‌دست آورده‌ و یکی از دو تیمی بوده که باختی نداشته‌ است. مصدومیت‌ چند ستاره سرخ‌پوشان از ابتدای فصل تا به اینجا هم نتوانسته مانعی بر سر مسیر نتیجه‌گیری آنها ایجاد کند. پرسپولیس با کمترین نوسان ممکن و به حرفه‌ای‌ترین شکل، هفته‌ها را پشت سر می‌گذارد و نمایش نه‌ چندان دلپذیر برابر ملوان نمی‌تواند اختلالی در فرم بسیار خوب این تیم در سال 1402 ایجاد کند. مدافع عنوان قهرمانی یک امتیاز را هم به دلایل انضباطی از دست داد؛ وگرنه حالا فاصله‌اش با استقلال صدرنشین یک امتیاز بود.
*سعید دقیقی 
چه کسی انتظار داشت شمس آذر بعد از انجام 7 بازی بتواند به 3 پیروزی برسد؟ آنها با هدایت سعید دقیقی جوان ارائه‌کننده فوتبالی متفاوت هستند؛ تیمی که ابایی از حمله کردن ندارد و علی‌رغم نداشتن ستاره، بدون استرس به سمت دروازه تیم‌های سرشناس یورش می‌برد و همین حملات بعضاً ناپخته در هفته‌های نخست باعث شد تا امتیازاتی را خصوصاً در خانه از دست بدهند. عجیب است، اما هر 10 امتیاز کسب‌شده توسط میهمان تازه‌وارد لیگ برتر در مسابقاتی به ارمغان آمده که آنها میهمان بوده‌اند. ستاره اسبق تیم‌های پیکان، تراکتور و ... نشان داده می‌تواند تبدیل به یکی از سرمربیان قابل احترام فوتبال ایران شود؛ اگر 3 امتیاز از آنها کسر نمی‌شد، حالا نماینده استان قزوین بالاتر از گل‌گهر در رده نهم ایستاده بود. تماشای دیدار این هفته یشمی‌پوشان برابر استقلال فوق‌العاده جذاب خواهد بود. آیا پس از فولاد، تراکتور و مس رفسنجان، آبی‌های تهران هم به صف قربانیان تیم جوان سعید دقیقی اضافه خواهند شد؟
*ژوزه مورایس
نساجی و نیروی هوایی عراق تنها تیم‌هایی هستند که موفق شده‌اند برابر سپاهان، بازنده نباشند و با حداقل امتیاز از زمین خارج شوند. تیم ترسناک ژوزه مورایس را برای لحظاتی بدون احتساب آن 4 امتیاز کسر شده نگاه کنید؛ 6 بازی در لیگ انجام داده‌اند و 5 پیروزی و یک تساوی کسب کرده‌اند و بیشترین گل زده را به‌ثبت رسانده‌اند. 
آنها در لیگ قهرمانان آسیا هم بعد از انجام 2 مسابقه بیرون از خانه 4 امتیاز به ‌دست آورده‌اند و به همراه الاتحاد عربستان مدعی اصلی صعود از گروه‌شان به‌شمار می‌آیند. 
مورایس در دومین فصل حضور خود در فوتبال ایران با ترکیب کاملی که در اختیار دارد به چیزی جز قهرمانی نمی‌اندیشد؛ آنها طی این هفته‌ها چندین ستاره خود را به دلیل مصدومیت و یا آماده نبودن کارت بازی به همراه نداشته‌اند، اما نه ‌تنها خلل خاصی در نحوه بازی‌شان ایجاد نشد بلکه از پدیده‌های جوانی چون محمدجواد حسین‌نژاد هم رونمایی کردند. آیا آنها از اتفاقات تلخی که برایشان رخ داد، قوی‌تر خواهند بود؟
* مهدی تارتار 
با وجود شروع ضعیف و تحمل 2 شکست متوالی، ملوان اوج گرفت و دیگر به هیچ تیمی، حتی پرسپولیس باج نداد؛ آنها با هدایت سرمربی جدیدشان، مهدی تارتار تا رده پنجم جدول بالا آمده‌اند و 12 امتیاز اندوخته دارند. 
انزلی‌چی‌ها نسبت به آینده‌ تی‌شان تردیدهای زیادی داشتند و از نبود بازیکنان بومی آزرده‌خاطر بودند، اما خیلی زود این نگرانی‌ها جای خود را به امیدواری و تکرار روزهای درخشان با دراگان اسکوچیچ داد. سرمربی 51 ساله قوهای سپید انزلی بعد از شکست تیم‌های فولاد، پیکان و نساجی و همچنین متوقف کردن پرسپولیس، به دنبال این است تا دیگر تیم مدعی یعنی سپاهان را با مشکل مواجه کند. آنها را در پایان فصل در کجای جدول می‌بینید؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی