[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

۳۰۱۰ روز بدون برد مقابل پرسپولیس! عبدالله طلسم را می‌شکند؟، روزنامه شیراز نوین

از آخرین برد عبدالله ویسی مقابل پرسپولیس، بیش از 3000 روز می‌گذرد و او به دنبال طلسم‌شکنی مقابل سرخ‌پوشان پایتخت است.
به گزارش فوتبال 360، تیم‌های پرسپولیس و صنعت‌نفت آبادان از ساعت 18 امروز پنج‌شنبه، 11 آبان در هفته نهم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت. نفت آبادان که فصل گذشته با هدایت عبدالله ویسی از سقوط فرار کرد، این فصل شرایط خوبی ندارد و با کسب 6 امتیاز از 7 بازی قبلی خود در رده چهاردهم قرار گرفته است. تقابل‌های ویسی با پرسپولیس در سال‌های اخیر اغلب به سود سرخ‌پوشان پایتخت تمام شده و سرمربی نفت چند سالی در حسرت برد مقابل این تیم به سر می‌برد.
*آمار به سود پرسپولیس است
عبدالله ویسی در دوران مربیگری خود 17 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که حاصل آن 2 برد، 4 تساوی و 11 شکست بوده است؛ در مجموع این دیدارها، پرسپولیس موفق به زدن 33 گل شده و در طرف مقابل تیم‌های تحت هدایت عبدالله ویسی هم 15 بار دروازه قرمزها را باز کرده‌اند.
آخرین تقابل ویسی با پرسپولیس به هفته نخست لیگ بیست‌ویکم برمی‌گردد که او سرمربی فولاد بود و در خانه 3 بر یک شکست خورد؛ در آن بازی برای پرسپولیس رضا اسدی، حامد پاکدل و عیسی آل‌کثیر گلزنی کردند که هیچ‌کدام از این بازیکنان اکنون در این تیم حضور ندارند و شیمبا هم گل فولاد را زد. آن باخت زمینه‌ساز شروع ضعیف فولاد با ویسی شد و او تنها چند هفته بعد از هدایت این تیم برکنار شد.
*برد چهارگُله در اولین تقابل با پرسپولیس
اولین بازی که عبدالله ویسی به‌عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفت به بازی برگشت لیگ دهم برمی‌گردد که هدایت صبای قم را بر عهده داشت. صبا در آن بازی به یک برد شیرین دست یافت و در آزادی پرسپولیس را با هدایت علی دایی 4 بر یک شکست داد.
این مسابقه یکی از پرحاشیه‌ترین تقابل‌های ویسی با پرسپولیس محسوب می‌شود؛ چراکه هواداران این تیم در جریان بازی شعارهای تندی علیه علی دایی سر دادند و او هم پس از بازی شیث رضایی را از تیم اخراج کرد. مدافع پرسپولیس در بسیاری از دقایق آن مسابقه بازوبند کاپیتانی را روی مچ خود بسته بود که این موضوع واکنش تند دایی و هواداران پرسپولیس را به همراه داشت.
*از باخت 6گُله تا دبل شدن در سپاهان
بدون شک یکی از تلخ‌ترین روزهای مربیگری عبدالله ویسی در هفته چهاردهم لیگ دوازدهم خورد؛ او آن زمان سرمربی پیکان بود و در ورزشگاه آزادی با نتیجه سنگین 6 بر صفر مقابل پرسپولیس شکست خورد. در آن زمان یحیی گل‌محمدی به‌عنوان دستیار مانوئل ژوزه در پرسپولیس حضور داشت و مدیران پیکان پس از باخت سنگین در آزادی تصمیم به قطع همکاری با عبدالله ویسی گرفتند.
از میان نفراتی که در آن مسابقه برای پرسپولیس به میدان رفتند، سید جلال حسینی اکنون به‌عنوان مربی در این تیم حضور دارد. کریم انصاری‌فرد در آن بازی برای پرسپولیس هت‌تریک کرد و علی‌رضا نورمحمدی، محمد نوری و محمد قاضی دیگر گلزنان پرسپولیس بودند.
ویسی در لیگ شانزدهم و زمانی که سرمربی سپاهان بود هم یک آمار ضعیف را مقابل پرسپولیس ثبت کرد؛ او که پس از قهرمانی با استقلال خوزستان راهی سپاهان شده بود، در دو بازی رفت و برگشت با نتایج 3 بر یک و دو بر یک مقابل پرسپولیس شکست خورد.
*آخرین برد در فصل قهرمانی
دومین و آخرین برد عبدالله ویسی مقابل پرسپولیس در لیگ پانزدهم رقم خورد؛ ویسی در آن فصل سرمربی استقلال خوزستان بود و این برد نقش مهمی در تنها قهرمانی دوران مربیگری او داشت. استقلال خوزستان با هدایت ویسی در هفته دوم لیگ دست به کار بزرگی زد و با درخشش حسن بیت‌سعید 2 بر یک از سد پرسپولیسِ برانکو ایوانکوویچ گذشت. شکست در دومین بازی فصل وضعیت پرسپولیس را بحرانی کرد و زمینه‌ساز نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های ابتدایی شد؛ از زمان این پیروزی عبدالله ویسی دیگر موفق به شکست پرسپولیس نشده و 3010 روز در حسرت برد مقابل سرخ‌پوشان به سر می‌برد.
پرسپولیس البته در بازی برگشت آن فصل با 2 گل مهدی طارمی و امید عالیشاه، استقلال خوزستان را شکست داد و انتقام شکست قبلی را گرفت، ولی در پایان این شاگردان عبدالله ویسی بودند که با تفاضل گل بهتری به‌ عنوان قهرمانی دست یافتند و شگفتی بزرگی را خلق کردند.
*از مهم‌ترین برد زندگی ویسی مقابل یحیی تا ناکامی 6ساله!
عبدالله ویسی تاکنون 13 بار مقابل یحیی گل‌محمدی قرار گرفته و در این مدت به 3 برد، 2 تساوی و 7 شکست دست پیدا کرده است؛ جالب اینکه او در مقطعی که سرمربی استقلال خوزستان بود در 3 بازی متوالی مقابل تیم‌های تحت هدایت گل‌محمدی برنده شد و یک آمار جالب را خلق کرد. خاطره‌انگیزترین برد عبدالله ویسی در دوران مربیگری هم هفته سی‌ام لیگ پانزدهم با نتیجه 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن به‌دست آمد که هدایت آن بر عهده یحیی گل‌محمدی بود و باعث قهرمانی استقلال خوزستان شد. او در بازی رفت آن فصل هم یک بر صفر از سد ذوبی‌ها گذشته بود و یحیی در لیگ پانزدهم مقابل ویسی دبل شد.
عبدالله ویسی آخرین‌ بار در در هفته نخست لیگ هفدهم و زمانی که سرمربیگری استقلال خوزستان را بر عهده داشت موفق شد یحیی گل‌محمدی را شکست دهد؛ گل‌محمدی در آن مقطع سرمربی تراکتور بود و یک بر صفر مقابل ویسی شکست خورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی