[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

بازوان اقتصادی فارس باید تقویت شود ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه که بامداد دیروز به منظور دومین سفر خود به شهرستان سروستان به این منطقه عازم شده بود، مورد استقبال رسمی بهمنی فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام جاویدی امام‌جمعه سروستان و سایر مسئولان شهرستان قرار گرفت.
استاندار فارس در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدای سروستان ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
بازدید از پروژه نهضت ملی جهش مسکن، شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان، دیدار با مردم شهرستان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در قالب میز خدمت و همچنین بازدید از نمایشگاه صنعتی و آثار هنری و رونمایی از دو جلد کتاب‌، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر نماینده عالی دولت در فارس به شهرستان سروستان است.
دکتر محمدهادی ایمانیه، در این سفر در جلسه شورای اداری شهرستان سروستان گفت: طرح جامع گردشگری شهرستان سروستان با همکاری معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرف یک ماه آتی تهیه و ارائه شود. او افزود: این طرح در ارتباط با استفاده بهینه از گردشگری دریاچه مهارلو، بحث کاخ ساسان و سایر مجموعه‌های تاریخی و گردشگری قابل استفاده در این شهرستان می‌باشد.
سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی اطراف شیراز
استانداری فارس در خصوص شهرک صنعتی سروستان 2 نیز گفت: این شهرک علاوه بر شهرستان سروستان برای شیراز هم بسیار دارای اهمیت است؛ چراکه ظرفیت شهرک صنعتی شیراز تکمیل است و چاره‌ای نداریم جز اینکه سرمایه‌گذاران جدید را به شهرهای اطراف سوق دهیم.
دکتر ایمانیه افزود: با توجه به موقعیت شهرک صنعتی سروستان 2 و نزدیکی آن به مرکز استان، این شهرک می‌تواند مورد استفاده مشترک سروستان و شیراز قرار گیرد. شهرک صنعتی سروستان 2 هم‌اینک با ۷۵۰ هکتار مساحت، یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی استان فارس محسوب می‌شود.
وی ضمن تأکید بر لزوم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف دریاچه مهارلو گفت: فرماندار از طرف بنده مکلف است که این مهم را تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری کند. استاندار فارس افزود: در انجام این کار نباید هیچ تبعیضی وجود داشته باشد و این کار باید با دقت و نهایت اجرای عدالت انجام شود و بدون استثنا قائل شدن تمام ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شوند.
استاندار فارس بر لزوم استفاده بهینه از موقوفات نیز تأکید کرد و گفت: بررسی شود که اگر امکان استفاده بهینه از موقوفات شهرستان سروستان وجود دارد، گزارشی در این ارتباط تهیه شود تا مورد بررسی قرار دهیم. ایمانیه افزود: در اغلب شهرستان‌های فارس موقوفاتی هست که می‌توان استفاده بهینه‌تری از آنها کرد که این کار در سروستان هم پیگیری خواهد شد. اداراتی که مشکل کمبود نیرو دارند، نیرو مأمور به خدمت نکنند. استاندار فارس گفت: هر اداره و دستگاهی که خودش با مشکل کمبود نیرو مواجه است، نیروهایی که به مرکز استان مأمور کرده را بازگرداند و فعلاً هیچ نیروی دیگری را مأمور به خدمت نکند. دکتر ایمانیه افزود: وقتی شهرستان‌ها خودشان کمبود نیرو دارند، نباید نیروی خود را به شیراز مأمور کنند. وی ادامه داد: بنابراین اداراتی که به نیروی کار خود نیاز دارند، فعلا و تا تأمین نیرو، کارکنان خود را بازگردانند. استاندار فارس گفت: چنانچه روستایی در شهرستان سروستان همچنان درگیر بحران و تنش آبی است، حل این مشکل را از طریق قرارگاه امام مجتبی(ع) دنبال خواهیم کرد. دکتر ایمانیه همچنین خواستار بررسی علت کندی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سروستان شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی