[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

آغاز بسیج ملی غربالگری، روزنامه شیراز نوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز خبر داد:
آغاز بسیج ملی غربالگری

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم کنترل و بیماریابی در بیماری‌های غیرواگیر، از آغاز بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون از بیست آبان سال جاری خبر داد.
دکتر «عباس رضاییان‌زاده» گفت: با رواج سبک زندگی ناسالم از جمله کم‌تحرکی، استفاده از مواد غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و تنش ناشی از پیچیدگی‌های زندگی در دنیای امروز، شاهد افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت و پرفشاری خون هستیم. او ادامه داد: در چند سال اخیر، شیوع دیابت در جمعیت بزرگسال از 10 درصد به چهارده و نیم درصد و شیوع پرفشاری خون، از 22 درصد به 35 درصد افزایش یافته است.
این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به اهمیت الگوهای رفتاری مبتنی بر سلامت و تشخیص به موقع عوامل خطر و بیماری در مراحل اولیه، گفت: در همین راستا بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا توسط وزارت بهداشت طراحی و ابلاغ شده و از بیست آبان تا پانزده دی سال جاری، همه افراد بالای 18 سال از نظر فشار خون، قند خون، نمایه توده بدنی و عوامل خطر ابتلا به این بیماری‌ها بررسی می‌شوند.
معاون بهداشت دانشگاه، مهم‌ترین اهداف بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون را افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری، شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران با محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست.
او ادامه داد: تمامی خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین ایستگاه‌های سیار و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند.
دکتر رضاییان‌زاده از هم‌استانی‌ها خواست تا برای مشارکت در این طرح ملی و دریافت خدمات رایگان پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری‌های دیابت و فشارخون، در مدت‌زمان تعیین شده به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی