[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۴
  • دوره جدید

ویتامینی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند، روزنامه شیراز نوین

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن ماهی یا مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب اُمگا ۳ از سلامت ریه حفاظت می‌کند.
به گزارش بهداشت نیوز، «پاتریشیا کاسانو»، مدیر بخش علوم تغذیه در دانشگاه کرنل و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: ما چیزهای زیادی در مورد نقش رژیم غذایی در سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی می‌دانیم، اما نقش رژیم غذایی در بیماری مزمن ریوی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.
کاسانو افزود: این مطالعه به شواهد فزاینده ای اضافه می‌کند که اسیدهای چرب امگا ۳، که بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، ممکن است برای سلامت ریه نیز مهم باشند.
مطالعات گذشته نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به حفظ سلامت ریه‌ها به دلیل اثر ضدالتهابی ثابت‌شده آنها کمک کند.
برای درک بهتر این موضوع، محققان یک مطالعه دو قسمتی را انجام دادند.
بخش اول یک مطالعه شامل بیش از ۱۵۰۰۰ آمریکایی از مطالعه انستیتوی ملی قلب، ریه و خون بود؛ این مجموعه بزرگ به محققان کمک می‌کند تا عوامل تعیین‌کننده خطر شخصی برای بیماری مزمن ریوی، مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه را بررسی کنند.
شرکت‌کنندگان در زمان شروع مطالعه عموماً سالم و بدون شواهدی از بیماری مزمن ریوی بودند و محققان شرکت‌کنندگان را به طور متوسط هفت سال دنبال کردند.
این مطالعه نشان داد که سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا ۳ در خون با کاهش سرعت کاهش عملکرد ریه مرتبط است. 
قوی‌ترین پیوندها در اسید دوکوزاهگزانوئیک(DHA) مشاهده شد که می‌توان آن را در ماهی سالمون، ماهی تن و ساردین یافت.
بخش دوم این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل داده‌های ژنتیکی از مطالعه بیش از 500 هزار بیمار اروپایی از بریتانیا بود. محققان برخی از نشانگرهای ژنتیکی در خون به‌عنوان معیار غیرمستقیم سطح اسید چرب امگا ۳ در رژیم غذایی بررسی کردند؛ هدف این بود که ببینیم چگونه آنها با سلامت ریه ارتباط دارند.
تحقیق نشان داد که سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا ۳؛ از جمله DHA با عملکرد بهتر ریه مرتبط است.
دستورالعمل‌های غذایی فعلی وزارت کشاورزی آمریکا توصیه می‌کند که مردم حداقل دو وعده ماهی در هفته بخورند. 
سایر منابع اسیدهای چرب امگا ۳ عبارتند از آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، غذاهای غنی‌شده و مکمل‌های غذایی.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی