[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۴
  • دوره جدید

اشتباه استراتژیک باشگاه نوپا، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
باشگاه شهر راز شیراز در نامه‌ای به سازمان لیگ، خواستار برگزاری شهرآورد شیراز در شهری غیر از شیراز شد!
این می‌تواند حق طبیعی هر باشگاهی باشد که بنا بر مقتضیات خود و شرایطی که از آن آگاه است، تصمیماتی بگیرد که شاید برای سایران تأمل‌برانگیز باشد.
اما در نامه ارسالی باشگاه شیرازی، دلیل این درخواست «تبعیض بین تیم‌های شیرازی» عنوان شده است. در حقیقت، این باشگاه تلویحاً تأیید می‌کند که این درخواست را علیه تیم همشهری خود ارائه داده است. تیمی که در حساس‌ترین هفته‌ها، در کورس صعود به لیگ برتر قرار دارد و هر اقدامی می‌تواند برایش سرنوشت‌ساز باشد. درست برخلاف تیم شهر راز که هفته‌هاست بدون انگیزه چندانی به میدان می‌رود و از این به بعد نیز نتایجش دست‌کم در سرنوشت خودش تأثیرگذار 
نخواهد بود.
ستار زارع سرمربی شهر راز که تصمیم‌گیرنده اصلی این باشگاه نیز به‌شمار می‌رود، چندی پیش نزد خبرنگاران شیرازی، از جدیت در تمامی مسابقات و در راستای کمک به تیم فجر شهید سپاسی صحبت کرده بود. البته قطعاً منظور او راه دادن به تیم همشهری در بازی رودررو نبود و با توجه به چیزی که از ستار سراغ داریم، چیزی جز نبرد شرافتمندانه در تمامی دیدارها از او و تیم خوبش انتظار نمی‌رود.
البته تیم او در مصاف با هر 3 تیم مدعی و رقبای اصلی تیم همشهری در راه صعود، تن به شکست داد تا عملاً نتوانسته باشد در این راه، کمک‌حال فجری‌ها باشد؛ اما اقدام برای برگزاری شهرآورد در شهری غیر از شیراز، با آنچه قبلاً توسط سرمربی معروف نارنجی‌پوشان مطرح شده بود، در تناقض است و نه‌تنها کمکی به طلایی‌پوشان نمی‌کند، بلکه قطعاً به ضرر آنها خواهد بود. ستار می‌داند که ورزشگاه حافظیه در روز شهرآورد، به رنگ زرد در خواهد آمد و تیمش فقط در تشریفات مسابقه، میزبان شمرده خواهد شد!
البته این تغییر رویکرد ستار می‌تواند ناشی از فشار برخی افراد حاضر در باشگاه شهر راز باشد. چند تن از عوامل این باشگاه، قبلاً در باشگاه فجر شهید سپاسی عضویت داشته‌اند و بر کسی پوشیده نیست که میانه خوبی با تیم سابق خود ندارند. بنابراین، احتمالاً این درخواست شهر رازی‌ها ناشی از مشاوره‌های همان افراد بوده است.
تجربه ثابت کرده که درخواست‌هایی از قبیل آنچه توسط باشگاه شهر راز مطرح شده است، معمولاً به نتیجه نمی‌رسد. ممکن است خود باشگاه از این تصمیم صرف‌نظر کند، سازمان لیگ با این درخواست مخالفت کند یا شهرهای دیگر، مسئولیت میزبانی بازی را برعهده نگیرند.
اما فارغ از هر اتفاقی که رخ دهد و هر نتیجه‌ای که حاصل شود، اقدامی که باشگاه شهر راز انجام داد، یک اشتباه استراتژیک بود که بیش از هرچیز و هرکس، خود ستار زارع را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.
کاپیتان محبوب پیشین برق شیراز که همواره از احترام خاصی بین تمامی اهالی فوتبال این شهر برخوردار بوده و است، بهتر بود خود را رودرروی باشگاه همشهری و هوادارانش قرار نمی‌داد؛ آن هم در موقعیت حساسی که فجر شهید سپاسی نیاز به یک حمایت همه‌جانبه از سوی تمامی ارکان فوتبالی و غیرفوتبالی شهر و استان دارد.
ستار آدم بی‌تجربه‌ای نیست، اما هنوز در ابتدای راه مربیگری قرار دارد. او باید میزان تاب‌آوری خود در برابر بعضی مسائل را افزایش دهد؛ چیزی که به او در مسیر موفقیت‌های آینده کمک شایانی خواهد کرد.
بهترین اتفاق برای فوتبال شیراز که بهتر است همین امروز رخ دهد، حل شدن این قضیه و دراز شدن دست دوستی از سوی طرفین، در جهت تحقق موفقیتی است که قطعاً در آینده منفعت آن برای تیم خوب شهر راز نیز خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی