[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آرزوهای عمرانی تعبیر می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

  سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
هم‌زمان با ایام الله دهه مبارک فجر، سومین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان انجام شد. آیین کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح سفیر-رحمت و افتتاح مجموعه ورزشی شاهزاده بیگم و پروژه‌های منطقه ۲ ظهر سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از یاوران شورای اسلامی شهر، گروهی از ورزشکاران و با همراهی اصحاب رسانه در منطقه 2 شهرداری شیراز برگزار شد.
شهردار شيراز در آيين افتتاح و كلنگ‌زنی اين پروژه‌ها ضمن تبريک دهه پر فروغ فجر، بيان كرد: امسال شاهد مراسم افتتاح و كلنگ‌زنی پروژه‌های متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در ايام دهه فجر هستيم كه در روزهای مختلف تقسيم شده است. محمدحسن اسدی با تصريح بر اين نكته كه به دنبال بزرگ‌نمايی، شعار و تبليغات نيستيم، افزود: هدف شورا و خانواده بزرگ شهرداری شيراز، جز خدمت به مردم شيراز چيزی نيست. وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ١١٢ پروژه به ارزش ۱۳هزار و ۴۱۰ ميليارد تومان در دهه فجر امسال توسط مديريت شهری، گفت: امروز و در سومين مرحله از افتتاح و كلنگ‌زنی پروژه‌ها، به افتتاح و كلنگ‌زنی ١٨ پروژه مناطق ٢ و ۴ رسيده‌ايم كه اكثر اين پروژه‌ها در كمتر از يك سال به بهره‌برداری رسيده‌اند. اسدی كلنگ‌زنی تقاطع غيرهمسطح سفير-رحمت، افتتاح مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بيگم، اتمام عملیات لوله‌گذاری بولوار سيبويه، اجرای لوله‌گذاری به وسيله لوله‌های بتنی با قطر ١٤٠٠ ميلی‌متر، دفع و هدايت آب‌های سطحی در زمان بارندگی و كنترل سيلاب و ارتقای سطح كيفی و ايمنی معابر را از پروژه‌های گام سوم جهش عمرانی شیراز برشمرد و گفت: تا پايان دهه فجر و تا اواسط اسفندماه تعدادی از پروژه‌های شهری در اين كلان‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار شيراز همچنين از آغاز بهره‌برداری فاز نخست خط ٢ مترو شيراز در بهمن‌ماه خبر داد و عنوان كرد: فاز يک خط ٢ مترو شيراز به طول بیش از ۸ كيلومتر از ميدان قهرمانان تا ميدان امام حسين(ع) به بهره‌برداری می‌رسد و مسافرگيری در سه ايستگاه آغاز می‌شود. اسدی ارزش ريالی روز اين پروژه را بيش از  ۱۰ هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: شيراز پس از تهران و مشهد دومين كلان‌شهری‌ است که خط ۲ مترو را  به بهره‌برداری می‌رساند. شهردار شیراز همچنین استقبال بالا از خط یک مترو شيراز توسط شهروندان این کلان‌شهر را مایه مباهات شهرداری و شورا ذکر و تصریح کرد: شورا و شهرداری شیراز خدمتگزار راستينی برای شهروندان خود هستند. معتقدیم که شأن مسئولان صرفاً در این است که خدمت بی‌منتی به مردم داشته باشند. شهردار شيراز یادآوری کرد: در نخستين روز از دهه فجر در پارک بزرگ كوهستانی دراک حاضر شديم و علاوه بر بهره‌برداری از يک مجتمع گردشگری و تفريحی، تعدادی از پروژه‌های مناطق ٦ و ١٠ نيز افتتاح و كلنگ زنی شدند. همچنین در دومين مرحله از جهش عمرانی نيز شاهد بهره‌برداری از يک پيست موتورسواری، كلنگ‌زنی سالن غير توپی و كلنگ‌زنی پروژه تقاطع قائم-رحمت به ارزش ٢٥٠ ميليارد تومان بودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین سومین جهش عمرانی این کلان‌شهر گفت: با اجرای تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت علاوه بر کوتاه شدن زمان سفرهای درون شهری شاهد کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها و ایمنی تردد و افزایش ضریب آرامش شهروندان خواهیم بود. مهدی طاهری با تصریح بر این مطلب که این پروژه برای مردم شهر شیراز مبارک است، اضافه کرد: با اجرای تقاطع غیرهمسطح سفیر- رحمت علاوه بر کوتاه شدن زمان سفرهای درون شهری شاهد کاهش مصرف سوخت و ایمنی تردد و در نهایت افزایش ضریب آرامش روحی و روانی بیشتر مردم خواهیم بود. وی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز تأکید کرد تا در تابلوهای اطلاع‌رسانی در کنار مشخصات پروژه بر مزایای آن و این که ساخت این تقاطع چقدر در زمان سفر شهری برای هر شهروند اثرگذار است، اشاره شود و افزود: یادآوری  نکاتی همچون اثر گذاری پروژه‌ها در کاهش مصرف سوخت، بهبود هوای شهر و رفع ترافیک می‌تواند باعث همراهی شهروندان در طول زمان ساخت پروژه‌ها شود. وی با بیان اینکه در شهر شیراز بیشترین درصد آلایندگی از خودروهای سواری است، گفت: عمدتاً این آلودگی خودروها به دلیل ترافیک است، پس هر چقدر در اجرای پروژه‌ها بر کاهش سفر شهری توجه شود، شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود و از سوی دیگر تجهیز و افزایش وسایل حمل‌ونقل عمومی اثرگذاری چنین پروژه‌هایی را در مباحث ترافیکی و حمل‌ونقل دو چندان می‌کند. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: احداث چنین پروژه‌ها آبرویی برای شهر است؛ شهری که در کنار حفظ فضای سبز از ترافیک روان نیز برخوردار است.مهدی طاهری اظهار کرد: بهترین نوع خدمت در مجموعه شهرداری بهتر شدن شرایط زیست در کلان‌شهر شیراز برای شهروندان است و این خدمتی است که با جشنواره پروژه‌های عمرانی شاهد آن هستیم. وی با بیان این که برخی از پروژه‌ها که امروز کلنگ‌زنی می‌شود از سنوات قبل در طرح‌های مصوب تفضیلی شهر لحاظ شده بود، افزود: تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت از جمله پروژه‌هایی است که امروز با اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود و در طرح‌های تفضیلی گنجانده شده بود؛ هر چند که این پروژه اگر سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده بود با مبالغ کمتر از این ارقام احداث می‌شد. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که در مدت یک و سال نیم عمر شورا، رویکرد و تلاش شورای انقلابی و کلنگ‌زنی پروژه‌های بر زمین مانده  تعریف شده در اسرع وقت بود، افزود: امروز شاهد تلاش خوب مجموعه شهرداری با جشنواره جهش عمرانی برای تحقق این رویکرد هستیم. طاهری اظهار امیدواری کرد، برای سازندگی شهر آن‌چیزی که لازم است را به سال‌های بعد موکول نکنیم و این نکته مهم را مدنظر و سرلوحه کار قرار دهیم که شیراز شهری ثروتمند و توانمند است. اگر مدیری به دنبال نفع خودش است وارد میدان عمل خدمت به مردم نشود و اگر کسی دنبال این است که به مردم خدمت کند شاهد تحقق عهد خداوند خواهیم بود.
علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر نیز در آیین کلنگ زنی تقاطع سفیر -رحمت در سطح منطقه ۴با اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان، گفت: تحول در پروژه‌های عمرانی با جشنواره جهش عمرانی در سال ۱۴۰۱با همت مجموعه شورا و شهرداری با چند ویژگی خاص در حال رخ دادن است. تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده یکی از ویژگی‌هاست. او با بیان اینکه بعضاً در شورا و شهرداری‌های قبل پروژه‌های جدید تعریف شده و به مرحله اجرا نرسیده یا رها شده است، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده و تعریف و اجرای پروژه‌ها براساس رفع گره‌های ترافیکی و نیازهای شهروندان و شهر و طرح‌های بالا دستی مانند طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک است. سلطانی خاطرنشان کرد: اجرای سریع پروژه‌ها، مهندسی ارزش و اصلاح نقشه‌ها برای اجرایی شدن آن‌ها، طراحی بر اساس طرح تفضیلی و اسناد بالادستی و پرداختن به اولویت‌ها بر اساس طرح جامع و اعتماد به جوانان  از ویژگی‌های این طرح‌هاست. به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر، اجرای پروژه‌ها با تمام ظرفیت‌های ترافیکی دومین ویژگی جشنواره جهش عمرانی است. او ادامه داد: در این دوره عملکرد همه جانبه و مهندسی ارزشی و با وجود تملک در مسیر اجرا قرار می‌گیرند تا شاهد رها شدن پروژه‌هایی مانند تقاطع غیر همسطح سفیر-رحمت با وجود اهمیت در محور پر تردد بولوار رحمت و رینگ‌های ترافیکی نباشیم. سرعت در اجرای پروژه مانند کاهش مدت زمان پنج ماهه در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح نیایش سومین ویژگی بود که سلطانی به آن پرداخت و گفت: افتتاح زود هنگام در کنار تلاش و کار شبانه روزی سازمان عمران به‌عنوان بازویی اجرایی در پروژه نیایش را شاهد هستیم. این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: آخرین ویژگی ارتباط‌های جنوبی_ شمالی و عرضی شهر شیراز است و با توجه به این که شیراز شهری طولی است و در ارتباط‌های عرضی با مشکلاتی مواجه است، در این راستا برای رفع این مشکل باید به سمت عرضی کردن آن برویم تا مشکلات ترافیکی برای تسهیل تردد مردم حل شوند. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل،  ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: امید است دهه فجر سرآغازی برای جهش عمرانی در شهر شیراز و تحول خدمت به مردم باشد تا بتوانیم فاصله طبقاتی خدماتی ایجاد شده را جبران کنیم.
محمد تقی تذروی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در منطقه دو شهرداری در سومین مرحله  از جشنواره جهش عمرانی کلان شهر شیراز و آیین بهره‌برداری از زمین چمن در این محدوده از شهر شیراز اظهار داشت: امروز با اقداماتی که در سطح منطقه دو در حال انجام است پیشرفت بسیاری نسبت به سایر مناطق داشته است. تذروی با بیان این که یکی از درخواست‌های مکرر مردم این منطقه استفاده از زمین ورزشی این منطقه در روزهای جمعه است، ادامه داد: باتوجه به این که شهر شیراز محله و بافت‌های  قدیمی دارد باید نام این شهر و محلات با همان اسامی قدیمی حفظ شود. ناظر شورا در منطقه دو با بیان این که بعد از گذشت ۴۴سال از انقلاب اسلامی در دهه فجر شاهد تحقق شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی با خدمت رسانی در سطح محلات هستیم  عنوان کرد: انتظار داریم تا تمامی مسئولین برای مردم کار کنند و بدانند مردم چه خواسته‌ای دارند. تذروی ناظر شورا در منطقه دو اضافه کرد: در حوزه فرهنگ‌سراها و زمین‌های ورزشی در محلات این انتظار را داریم که ابتدا اولویت برای استفاده مردم محلات باشد و نباید به بخش خصوصی واگذار شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح سفیر-رحمت گفت: امروز در سومین مرحله جشنواره جهش عمرانی کلنگ زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه۲و۴ را داریم. محمد امین افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که امروز کلنگ آن به زمین زده شد تقاطع غیر همسطح رحمت-سفیر در منطقه ۴شهرداری است که با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان اجرا و در طول ۲۴ماه به اتمام می‌رسد. امین با اشاره به نقش چنین پروژه‌هایی در کاهش مشکلات ترافیکی اظهار داشت: احداث تقاطع‌ها و زیر ساخت‌های شهری علاوه بر کاهش زمان سفر و آرامش شهروندان در کاهش مصرف سوخت نیز تأثیر بسزایی دارد. وی تصریح کرد: تقاطع سفیر - رحمت در یک  فرایند مهندسی ارزش از میان  ۷طرح نهایی شده انتخاب شد. این تقاطع به صورت دو سطحی اجرا می‌شود که سطح زیرین آن بولوار رحمت و سطح بالا دو بولوار سفیر جنوبی و شمالی را به هم وصل می‌کند که با احتساب دو مسیر دور برگردان شاهد اجرای ۴پل در مسیر هستیم. امین گفت: این مسیر در واقع مسیر ارتباطی دو رینگ شهری شریانی ماست و با توجه به کمبود محورهای شمالی به جنوبی در شهر می‌تواند در این زمینه هم بسیار کار آمد باشد.
شهردار منطقه ۴شیراز در این مراسم گفت: ایمن سازی و گسترش زیرساخت‌های شهری در دستور کار ویژه قرار دارد. اسدزاده در مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح سفیر-رحمت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های سطح این منطقه گفت: پس از سال‌ها که ساخت این تقاطع در دستور کار قرار داشت اما این محور شریانی مغفول مانده بود و بالاخره  به همت شورای شهر انقلابی انتظار به سر رسید و امروز کلنگ این پروژه به زمین زده شد. اسدزاده افزود: با توجه به این که گسترده‌ترین منطقه شهرداری، منطقه ۴ است که جمعیت زیادی را در خود جای داده، پروژه‌های زیادی در سطح منطقه در دستور کار داریم. او خاطرنشان کرد هم اکنون به دنبال تملک چند باغ برای تبدیل آن‌ها به فضای عمومی هستیم و درکنار آن چندین طرح بزرگ لوله گذاری از جمله لوله گذاری میدان معلم تا رودخانه چنار راهدار در دستور کار قرار دارد.
در ادامه این مراسم همچنین شهردار منطقه 2 شیراز با بیان اینکه این منطقه دارای 28 محله است، اظهار داشت: در ایام دهه فجر تعداد 15 پروژه عمرانی با ارزش 105 میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره برداری رسید. محمد تولایی عنوان کرد: در این منطقه سعی شده است که با استفاده از نقطه نظرات مردم و معتمدین محلی پروژه‌ها تعریف شود و با اضافه شدن رویکرد‌های علمی، پروژه‌ها اجرایی شود. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در سومین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز، 18 پروژه شهری با اعتباری بالغ بر 354 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند. در این مرحله پروژه‌های مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم، آبنما و تأسیسات برقی و مکانیکی بولوار آیت الله قشقایی، فاز نخست بوستان چهارهکتاری محراب و لوله گذاری بولوار سیبویه افتتاح شدند. همچنین اجرای عملیات تکمیلی ساختمان فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، اجرای عملیات تکمیلی بوستان زندگی، آغاز عملیات اجرای پل عابر پیاده بولوار رحمت، پایگاه چند منظوره و انبار مدیریت بحران، بهسازی سطح منطقه، زیرسازی و کانیوا گذاری و جدول گذاری و آسفالت در سطح منطقه، آرام سازی معابر در سطح منطقه، لوله گذاری عرضی و تعویض لوله‌های فرسوده و بسیاری دیگر از پروژه‌ها کلنگ زنی شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی