[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

محور سنگ سیاه را با معتادانش می‌شناسند ، روزنامه شیراز نوین

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فارس تأکید کرد: باید توجه جدی به کلمه «جهاد» داشته باشیم تا بتوانیم «تبیین» را ارائه دهیم.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد انجوی نژاد سه‌شنبه ۲۵ بهمن در نخستن دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد با موضوع «در آوردگاه تمدنی» به میزبانی شیراز، بیان کرد: ارائه محتوا توسط رسانه‌ها باید به خوبی انجام شود؛ چراکه محتواهای ضعیف، غلط و بیهوده اگر به روش مناسب ارائه نشود، رسانه‌های غربی از آن به عنوان ابزار استفاده کرده و به روش خودشان بهره‌ خواهند برد. او با بیان اینکه باید توجه جدی به کلمه «جهاد» داشته باشیم تا بتوانیم «تبیین» را ارئه دهیم، به جایگاه زن در مقوله اجتماعی اندیشه‌ها و کتاب شهید مطهری اشاره و بر ارائه قالب مناسب در مقوله «زن، زندگی، آزادی» تأکید کرد. انجوی نژاد با بیان اینکه همگی باید قالب و ارائه مجهول را به حقیقت تبدیل کنیم، تصریح کرد: بدیهی‌های ما مغفول مانده است؛ لذا ما در شکل‌گیری قالب‌ها و ارائه‌هایمان با مشکل مواجه هستیم و در این زمینه نیز رسانه‌ها ضعیف عمل کردند. دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فارس با اشاره به اینکه دشمن در حوادث اخیر با زندگی نرمال مردم بازی و دخالت کرد، گفت: در تربیت نظرات مختلف داریم که طی ۴ دهه اخیر در کارگروه‌های مختلف روی آن کار انجام شده است، اما تربیت وابسته به انگیزه است و در صورتی می‌توان کنش و رفتار از یک شخص داشته باشیم که شخص انگیزه آن را داشته باشد و ضرورت دارد که رسانه‌ها با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط انگیزه را ایجاد کنند.
محمدجعفر دوستدار، معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در این نشست با اشاره به این موضوع که کدام هیئت، کانون بسیج و مساجد موضوع حوزه اقتصاد، جمعیت و جهاد تبیین را در دستور کار و ترویج داده است، گفت: فریضه جهاد تبیین واجب فوری است. او با تأکید بر اینکه ذائقه مسئول تأییدکننده نوع عملیات است، یادآور شد که در مجموعه‌های متولی هیچ آرایشی برای فریضه فوری جهاد تبیین دیده نمی‌شود و بعضاً شاهد استدلال دانش آموزان هستیم.
دوستدار خاطرنشان کرد: ما به عنوان جبهه فرهنگی باید از خود بپرسیم که در این راستا چه ابتکار و فعالیت‌هایی انجام شده است؟ طرح، ایده و عملیات ما چیست؟
او با اشاره به معرفی محله سنگ سیاه برای مردم شیراز و حتی کشور، بیان کرد: متأسفانه همه افراد این محله را با مواد مخدر و معتادان متجاهر می‌شناسند؛ اما کسی اطلاع ندارد که قهرمان ملی کشورمان شهید عباس دوران در این محله تربیت و بزرگ شده است؛ لذا باید از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و حتی هویت انسانی محلات بهره‌مند شد. دوستدار در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید نگاهمان را نسبت به مردم اصلاح کنیم و نقش مردم را به خوبی در مسائل بشناسیم؛ از مسئولان فرهنگی استان خواست و دعوت کرد که دانش آموزان و معلمان برای معرفی این قهرمانان ملی به این محله بیایند. معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه نگاه ما نگاه تهدیدمحور است، تصریح کرد: نگاه ما با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بسیار فاصله دارد؛ چراکه نگاه درست، نگاه مشارکت‌محور است. مسعود رفیعی، معاون اجرایی سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: این دوره با حضور ۱۲۰۰ تشکل شاخص در ۱۰ پهنه کشور برگزار می‌شود. او با اشاره به اینکه این دوره به صورت مجازی در طول ایام سال ادامه دارد، گفت: در نخستین دوره این طرح که با حضور نمایندگانی از استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و خوزستان در حال برگزاری است، بیش از ۵۰۰ تشکل نام‌نویسی کردند.
رفیعی با بیان اینکه این دوره طی ۴ روز و در دو مرحله برای مسئولان رسانه‌، هیئت‌ها، مدیران هیئت، مدیر بخش بانوان هیئت و مدیر بخش نوجوان هیئت برگزار می‌شود، عنوان کرد: ترم‌ نخست دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و ترم دوره دوم از مهرماه سال آینده آغاز خواهد شد تا اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. این مقام مسئول مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح را توانمندسازی عمومی مسئولان تشکل‌های دینی، مدیران و مربیان مجموعه‌های تربیتی، فعالان رسانه، تشکل‌ها و بانوان فعال در عرصه هیئت‌ها، تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد کشور برشمرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی