[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

تسهیلات منصفانه برای مسکن، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت: تسهیلات منصفانه راهگشای مشکلات مسکن است. سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در جلسه مشترک با بانک صادرات، بر لزوم تسهیلگری بانک‌ها برای پیشبرد طرح‌های نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: بانک‌ها نقش اساسی در روان‌سازی اعطای تسهیلات و شتاب‌بخشی به نهضت ملی مسکن دارند.
همچنین در این دیدار، مدیر امور شعب بانک صادرات با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در ساخت عاجل واحدهای مسکونی برای گروه‌های هدف، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حفظ منابع بانک بر اساس وظایف قانونی را راهگشای پیشبرد طرح‌های تأمین مسکن دانست.
در همین رابطه مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه در اجرای نهضت ملی مسکن قرار است با ساخت ۴میلیون واحد، بخشی از مشکل مسکن مردم حل شود، گفت: این طرح نباید به مانع کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برخورد کند و سرعت روند آن کند شود. طبق قانون «جهش تولید مسکن» بانک‌ها موظف‌ هستند ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی کل نظام بانکی را به بخش مسکن اختصاص دهند؛ به طوری که این میزان در سال اول اجرای قانون کمتر از ۳۶۰هزار میلیارد تومان نباشد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تقدیر از همکاری و تعامل بانک‌ها در استان فارس اضافه کرد: رشد سرسام‌آور قیمت مسکن در چند سال اخیر باعث شده که خرید این کالای بادوام برای بسیاری از دهک‌ها به آرزو تبدیل شود؛ از این رو امید است با به ثمر نشستن طرح‌های نهضت ملی مسکن بار بزرگی از دوش اقشار مختلف مردم در زمینه تأمین مسکن برداشته 
شود.
وی به زمان انتظار برای خانه‌دار شدن برخی اقشار اشاره کرد و گفت: رشد قیمت مسکن و زمین باعث شده تا اگر سه دهک اول جامعه بخواهند اقدام به خریداری مسکن با این درآمدها و نرخ تورم کنند، باید سال‌های زیادی صبر کنند تا صاحب مسکن شوند. نهضت ملی مسکن این امیدواری را در جامعه به وجود آورد که با اعطای تسهیلات بانکی و تأمین زمین از سوی دولت بسیاری از اقشار جامعه صاحب مسکن شوند.
حمیدی اضافه کرد: تعامل و هم‌افزایی بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن و همکاری مناسب برای پیشبرد طرح و تأمین مسکن با سود مناسب و متعارف به مردم راهگشای مشکلات تأمین منابع درآمدی این طرح است.
مدیر امور شعب بانک صادرات هم در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حفظ منابع بانک بر اساس وظایف قانونی را راهگشای پیشبرد طرح‌های تأمین مسکن دانست.
حمیدی در این نشست که با حضور محمدرسول پروری معاون مسکن شهری، مدیر امور شعب بانک صادرات و رئیس اعتبارات بانک صادرات تشکیل شد، در راستای جذب تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس سخنانی ایراد 
کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی