[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

حفظ ارتباط روسیه و آمریکا ، روزنامه شیراز نوین

لوید آستین وزیردفاع آمریکا بر اهمیت کانال‌های باز ارتباطی و حفظ ارتباط مستقیم با همتای روس خود سرگئی شویگو تأکید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از تاس، آستین در اظهاراتی که پنجشنبه توسط پنتاگون منتشر شد، اظهار کرد: به‌نظر من، ما باید امکان صحبت با دوستان و دشمنان را داشته باشیم.
وی افزود: داشتن کانال‌های باز ارتباطی مهم است. حتی در اوج اتفاقاتی که میان روسیه و اوکراین رخ داده است، امکان این را داشته‌ام که تلفن را برداشته با وزیردفاع روسیه صحبت کنم. وزیردفاع آمریکا تأکید کرد: به باور من، این یک قابلیت حیاتی است که باید آن را حفظ کنیم تا بتوانیم بحران‌های پیش رو را مدیریت کنیم.
وی این اظهارات را در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ازسرگیری ارتباطات نظامی میان چین و آمریکا مطرح کرد.
جو بایدن و شی جینپینگ رؤسای جمهوری آمریکا و چین چهارشنبه در سان‌فرانسیسکو دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جهانی گفت‌وگو کردند.
مقامات ارشد دولت آمریکا قبل از برگزاری نشست روز چهارشنبه میان بایدن و شی تأکید کرده بودند که بازگشایی یک کانال ارتباط نظامی میان دو کشور بسیار حیاتی است.
بایدن در ابتدای دیدار دوجانبه با رئیس‌جمهور چین در سان‌فرانسیسکو، گفت: من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به شکلی صریح، بدون سوتفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست یکدیگر را درک کنیم.
بایدن پس از دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری چین در یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات دیدارش با همتای چینی خود پرداخت و گفت: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با شی جینپینگ داشتم.
وی اظهار کرد: همیشه این‌طور نبوده است که در مذاکره با شی به یک توافق دست پیدا کنیم اما به یقین همیشه گفت‌وگوهای رک و بی‌پرده‌ای با هم داشته‌ایم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی