[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

تفاهم اولیه فرهنگی با کازان، سمرقند، بخارا و سورابایا، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خبر داد:
تفاهم اولیه فرهنگی با کازان، 
سمرقند، بخارا و سورابایا

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از مذاکره و تفاهم اولیه برای همکاری‌های فرهنگی و ایجاد مناسبات دوستانه با کازان، سمرقند، بخارا و سورابایا خبر داد. وی گسترش شبکه ارتباطات بین‌الملل شهرداری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حوزه متبوع خود دانست و تأکید کرد: در این راستا، با استفاده از فرصت حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران، علاوه بر بازدید از غرفه شهرها و کشورهای خارجی، با مدیران و کارشناسان حاضر در این غرفه‌ها ملاقات و در خصوص ایجاد مناسبات دوستانه و تعریف پروژه‌ها و برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی گفت‌وگو کردیم.
این مقام مسئول مدیریت شهری با تشریح جزئیات اهداف جدید شیراز برای برقراری روابط دوستانه گفت: مدیران کمیته گردشگری کازان روسیه، نمایندگان وزارت صنعت و تجارت ازبکستان و استان بخارا و رایزن فرهنگی سفارت اندونزی در ایران طی مذاکرات انجام شده، از پیشنهاد ایجاد روابط دوستانه شهرها و‌ کشورهای متبوع خود با شهرداری شیراز استقبال کردند.
جاویدی تصریح کرد شهرهای بخارا و‌ سمرقند ازبکستان با توجه به اشتراکات زبانی، فرهنگی و تمدنی، شهر سورابایا اندونزی به عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم اندونزی و‌ شهر کازان به عنوان یکی از شهرهای مهم روسیه با سابقه میزبانی رویدادهای معتبر بین‌المللی و با نقش‌آفرینی مهم و تأثیرگذار در سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند اهداف مطلوبی برای همکاری و ایجاد روابط دوستانه با شیراز باشند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقدامات و پیگیری‌های در دست اقدام که بلافاصله پس از مذاکرات اولیه در دستور کار قرار گرفته، در آینده نزدیک شاهد اجرای پروژه‌های مشترک با این شهرها باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی