[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

پایان اسکواش قهرمانی کشور در شیراز با شناخت برترین‌ها، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ورزشکاران اصفهان و خوزستان بر سکوی نخست رقابت‌های قهرمانی اسکواش پسران کشور در شیراز ایستادند.
ظهر دیروز(دوشنبه) در غیاب مسئولان اداره ورزش و جوانان استان فارس، دیدارهای نهایی و مراسم اختتامیه بالاترین سطح رقابت‌های اسکواش قهرمانی کشور در شیراز برگزار شد.
 مسابقات کشوری اسکواش در بخش پسران در دو رده سنی کمتر از ۱۷ و کمتر از ۱۹سال به میزبانی استان فارس و شهرستان شیراز به انجام رسید و نفرات برتر شناخته شدند.
رئیس هیئت اسکواش شهرستان شیراز در این رابطه به شیرازنوین گفت: این رقابت‌ها از روز شنبه ۱۷ تیرماه و با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار از تمام نقاط کشور آغاز شد. شرکت‌کنندگان از تاریخ ۱۶تیرماه وارد شیراز شدند و  در همان تاریخ، قرعه‌کشی در مجموعه ورزشی اسکواش پارس و با حضور نمایندگان تیم‌های ورزشی و نماینده فدراسیون برگزار شد.
امین مولایی افزود: مسابقات تا ظهر روز دوشنبه ۱۹ تیرماه ادامه داشت و مراسم اختتامیه نیز در مجموعه ورزشی پارس اسکواش صورت گرفت. دبیر محترم فدراسیون اسکواش نیز به‌عنوان ناظر و میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت.
وی با بیان اینکه سالن پارس اسکواش از دسته سالن‌های مجهز در سطح کشور است هم گفت: تمام کادر اجرایی برگزاری مسابقه از استان فارس هستند که این نکته، قابلیت‌ها و جایگاه این رشته را در سطح استان فارس به نمایش می‌گذارد. 
مولایی اضافه کرد: ۶ تن از ورزشکاران هیئت اسکواش شیراز نیز در این مسابقه حضور داشتند.
رئیس هیئت اسکواش استان فارس نیز گفت: طی سه روز، شصت نفر از 15 استان در شیراز گرد هم آمدند و چیزی که بیش از هر چیز به چشم همه آمد، صمیمیت و نشاطی بود که در این محیط وجود داشت.
محمدعلی میرحسینی افزود: برد و باخت در این مسابقات مطرح نبود و جو صمیمانه‌ای را شاهد بودیم. این رقابت‌ها باید بیشتر برگزار شود، اما امیدواریم حمایت‌های خوبی هم از این جریان صورت بگیرد. خوشحالیم که نسل جوان ما در این مسابقات رشد کرده و پرورش می‌یابند.
وی در ادامه از برخی مسئولان گلایه کرد و گفت: خیلی دوست داشتیم که از اداره کل آموزش‌وپرورش و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان، حمایت و انرژی بیشتری دریافت کنیم. حضور مسئولان در حین بازی‌ها، کمترین کمکی است که می‌تواند در حق این بچه‌ها صورت گیرد، اما می بینیم که همین کمک‌ها هم از ما دریغ می‌شود.
میرحسینی همچنین با اشاره به اینکه کادر داوری و عوامل برگزاری این رقابت‌ها، همگی از شیراز بوده اند نیز گفت: این مسئله نشان می‌دهد که بچه‌های ما چقدر توانمند هستند و باعث افتخار ماست که می‌توانیم این‌گونه از یک مسابقه در حد ملی، میزبانی کنیم. 
وی در پایان عنوان کرد: باید از فدراسیون اسکواش و همچنین از مهندس تاجور که در چندسال اخیر و به خصوص در این میزبانی، کمک زیادی کردند و انرژی زیادی به دادند، کمال قدردانی و سپاسگزاری را کنیم؛ ما در حد توان سعی کردیم میزبان خوبی باشیم و امیدواریم در رویدادهای، میزبانی شایسته‌تری را داشته باشیم.
سرپرست فنی مسابقات نیز گفت: این مسابقات در دو جدول جداگانه برگزار شد؛ جدول اصلی که در آن قهرمان‌ها مشخص شدند و جدول دیگر که شرکت‌کنندگان صرفاً برای کسب تجربه در آن شرکت کردند.
ستارخان افزود: خوشبختانه مسابقات بدون هیچ حاشیه‌ای انجام شد، اما کمبودهایی داریم که لازم است برطرف شوند تا شاهد مسابقات بهتر و بیشتری باشیم.
دبیر فدراسیون اسکواش نیز درباره برگزاری این رقابت‌ها در شیراز گفت: جالب‌ترین نکته در خصوص برگزاری مسابقات اسکواش پسران کشور در شیراز این بود که شاهد هیچ اعتراضی در طول مسابقات نبودیم.
علی کتاب فروش افزود: در اسکواش، رنکینگ اهمیت زیادی دارد و هر اتفاقی بخواهد برای ورزشکار بیفتد، براساس رنکینگ است؛ یعنی رنکینگ اهمیت دارد و اولویت اصلی فدراسیون هم هست. سه ورزشگار اعزامی کشور به مسابقات دالیان چین در این مسابقات حضور داشتند که این، اهمیت مسابقات شیراز را نشان می‌دهد و این ورزشکاران اواخر مردادماه به چین اعزام می‌شوند.
وی اضافه کرد: نکته مثبت دیگر این رقابت‌ها، تقسیم شدن هشت مدال بین هفت استان بود که نزدیکی رقابت را نشان می‌دهد.
کتاب فروش در تمجید از اهالی اسکواش فارس تصریح کرد: فارس تنها استانی است که تمام منابع انسانی برگزاری رقابت‌ها را خودش تأمین کرده و این پتانسیل بسیار خوب این خطه را نشان می‌دهد. همچنین باید از آقایان میرحسینی و مولایی تشکر کنم که خیلی برای برگزاری مطلوب این رقابت زحمت کشیدند. 
دبیر فدراسیون همچنین گفت: باید گله کنیم از مسئولان استان و انتظار داشتیم بیش از این‌ها به این رشته توجه شود؛ ذات ورزش تعامل است و امیدوارم با تعامل بیشتر، شاهد روزهای بهتری برای اسکواش دوستان شیراز و فارس باشیم.
به گزارش شیرازنوین، در این رقابت‌ها شرکت‌کنندگانی از کیش، سمنان، گیلان، لرستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، مرکزی، گلستان، خراسان جنوبی، اصفهان، تهران، خوزستان، قم و آذربایجان شرقی حضور داشتند.
در رده سنی زیر 17 سال محمد چنگانیان از اصفهان بر سکوی نخست ایستاد، محمدصالح آخانی از استان مرکزی دوم شد و سید مبین سیدان از یزد و مانی تقی‌زاده از تهران دوم و سوم شدند.
همچنین در رده سنی زیر 19 سال امیرحسین رضازاده از خوزستان عنوان نخست را کسب کرد، عرفان مهدی‌پور از یزد دوم شد و سعید مریدی از کیش به همراه کوشا خدایی از استان گلستان، به طور مشترک روی سکوی سوم ایستادند.
ضمن اینکه مهدی مختاری، داور بین‌المللی شیراز به‌عنوان ناظر داوری و میلاد روانشید شیرازی به‌عنوان سرداور در این رقابت حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی